fbpx
barvy angličtina

Učíme děti BARVY v angličtině

Barvy tvoří základní slovní zásobu, se kterou se nejmenší děti seznamují, když začínají s angličtinou. Hledáte inspiraci na říkanky, básničky a písničky pro snadnější a efektivnější zapamatování? Jste zde správně – čtěte dál:

Angličtina barvy

TIP: malé děti zvládnou najednou třeba jen tři barvy. Procvičováním si je upevní a příště mohou své znalosti rozšířit a navázat.

Vysvětlím slovíčko TOUCH pomocí názorné ukázky a několikrát zopakuji. Potom hledáme danou barvu, které se zrovna věnujeme, rukama ji hladíme a zpíváme:

“Touch, touch, touch the red,

touch, touch, touch the red.

Touch, touch, touch the red,

touch, touch, touch the red.”

Vybarvovací aktivity můžete doprovázet písničkou (melodie stejná jakou „Touch the…“)

„Let’s colour, colour the red, colour, colour the red. 

Colour, colour the red, colour the red (baloon/flower/car…).“ 

Pro následující říkanku jsem se inspirovala ve výzvě kolegyňky Barči z Anglicky spoluVezmu si chrastítko, pokládám ho postupně na šátky zpívám (melodie: „Are you sleeping, brother John?“:

“Red, green, yellow, red, green, yellow,

one, two, three (počítám na prstech), sing with me.

Red, green, yellow, red, green, yellow,

one, two, three (ukazuji na prstech), sing with me.”

Běháme po pokoji nebo třídě a hledáme barvy, například červenou. U toho zpíváme:

“Red, I see something red,

red, I see something red, 

red, red, red, red,

I see something red.

Touch red!” (Supersimple)

Pro tuto aktivitu potřebujete (doma vyrobený) semafor a hlavně barevné šátky.

Zvedám zelený šátek a vysvětluji: “GREEN mens GO! Go, go, go, go, go!” mávám rychle šátkem. Děti se přidávají.

Poté beru žlutý šátek a pokračuji: “YELLOW means SLOW. Slow, slow, slow.” Doprovázím zvednutým šátkem, mluvím i mávám šátkem pomaleji. Děti se přidávají.

Nakonec zvedám červený šátek: “RED means STOP!” Důrazně vystrčím ruku se šátkem směrem k dětem a pohyb ukončím.

Opakuji: „Green means GO! Go, go, go. Yellow means SLOW. Slow, slow, slow. RED means STOP. Stop, stop, stop!“ Poté již zvedám šátky, mávám a doprovázím: “Go, go, go. Slow, slow, slow. Stop!”

(Nápad na tuto skvělou aktivitu jsem čerpala z Instagramové výzvy Anglicky spolu. Skvěle doplníte také videem zde>>.) 

“Colours, colours, colours everywhere. 2x

Red, orange, yellow, green, blue, indigo.

Colours, colours, colours everywhere.” (Inspirace z Englishland.)

Každou aktivitu je nutné správně ocenit a děti pochválit. Využít k tomu můžete postavičky s barometrem, o kterém jsem psala v tomto článku.

Hledáte inspiraci na výuku TVARŮ v angličtině? Najdete ji v článku zde>>

Ať jste rodič nebo lektor, určitě oceníte balíček s aktivitami na procvičování barev a tvarů pomocí PEXESA nebo DOBBLE. V pdf verzi si ho můžete zakoupit zde>>.

Chcete další nápady a inspiraci jak učit děti BARVY smysluplně?

Připravuji pro vás kompletní plán na 4 x 30min. lekce s videi jak na to, pomůckami i pracovními listy k vytištění.

Brzy si ho budete moci objednat.

1 názor na “Učíme děti BARVY v angličtině”

  1. Pingback: Učíme děti tvary anglicky - Michaela KARKOŠKOVÁ

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Míša Karkošková